مرحبا به دانشنامه رشد

ژانویه 24, 2008 at 7:18 ب.ظ. بیان دیدگاه

چندروز پیش مجله رشد جغرافیا بدستم رسید . مجله را شروع به ورق زدن نمودم . به مقاله یی در مورد زلزله برخوردم ، شروع به خواندن مقاله نمودم . هر چه به جلوتر می رفتم مطالب را آشنا می یافتم . آنچه را می دیدم باور نمی کردم . نوشته ها عباراتی بود از مقاله خودم که  در مورد زلزله نوشته بودم ودرسایت دهج ( کار خودم است ) گذاشته  بودم . خوشحال شدم که بهر حال کسی از این مطلب استفاده کرده است. تقریبا بیش از 50 درصد مقاله مربوط به همان نوشته های من بود ، اما درپایان هر پاراگراف نام سایت دانشنامه رشد وابسته به آموزش وپرورش را به عنوان منبع نوشته بودواین مرابیشتر به تعجب وامی داشت . به منابع مورد استفاده واشاره نویسنده درپایان مقاله نگاه کردم وهر چه دقیق شدم نامی ازسایت ونوشته من نبود . از کار نویسنده ناراحت شدم که با ادعای فرهنگی بودن نامی از منبع مورد استفاده اش نبرده است .

از آنجا که چندی پیش دوتحقیق از همکاران فرهنگی ام را درگروه جغرافیا درزمینه زلزله بررسی کرده بودم وآنهاهم همین مطالب را از همین سایت گرفته بودند مرابرآن داشت که بدنبال تحقیق بر آیم که موضوع از چه قرار است .لذا به دانشنامه رشد که یکی از منابع مورد استفاده نویسندگان بود مراجعه کردم . آنچه را دیدم مرا در بی تقصیری نویسندگان مجاب کرد وحق داشته اند که منبع مورداستفاده خودرا دانشنامه رشد اعلام کنند .

مدیربخش زلزله شناسی وکسانی که این صفحه را ایجاد کرده اند با کمال بی شرمی از مطالب بنده استفاده کرده اند وبعد درپایان هر بخش نام خودرا آورده اند . به واقع با استفاده از تکنیک کپی و پیست آنچه را که خواسته اند از جزوه من بر داشته اند وبه نام خود در این سایت ثبت کرده اند . اینهم از کار فرهنگی که دانشنامه پر طمطراق رشد انجام می دهد . تکلیف مطالب موجود دراین سایت برایم معلوم شد.  من نمی دانم آقایان با این نحوه کار به کجا می خواهندبرسند .؟ صداقت وجدان حضرات کجاست . مدیر بخش زمین شناسی چگونه می خواهد پاسخ بدهد.؟ خیلی جالب است آقایان دم از فرهنگ می زنند اما کاری غیر فرهنگی می کنند .؟ باورکنید از خودم وشغلم خجالت می کشم .؟ اگر کسانی که خودرامنادی ترویج فرهنگ دینی وصداقت می داننداینگونه کارهایی اتفاق بیافتد چه انتظاری ازدیگران داریم .؟ آیا این همان دزدی در زبان عوام نیست که عملی مجرمانه محسوب می شود .؟

برای اینکه به حقانیت سخنم پی ببریدابتدا به سایت دهج  بروید وسپس به سایت دانشنامه رشد دربخش زمین شناسی وزیربخش زلزله شناسی بروید ودر آخر نوشته ها را لغت به لغت مقایسه کنید . برای اطمینان بیشتر به لینکهای پائین صفحه توجه کنید وبا مطالب سایت دهج مقایسه کنید .

Entry filed under: عمومی.

جدا این سایت مشکل دارد بوی ناخوش ردصلاحیتها

پاسخی بگذارید

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


تقویم میلادی

ژانویه 2008
د س چ پ ج ش ی
« دسامبر   فوریه »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

بایگانی

RSS مطالب به روز شده وبلاگها

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.

بیشترین کلیک شده‌ها

  • هیچکدام

صفحه‌ها

  • 31,181 بار

web tracker

برای مشترک شدن در این وب‌نوشت از راه رایانامه و دریافت آگاه‌سازی درباره‌ی نوشته‌های تازه، رایانشانی خود را وارد نمایید.

به 291 مشترک دیگر بپیوندید


