به یاد رسول بداقی

مه 1, 2010 at 9:09 ب.ظ. ۱ دیدگاه

فقط یکبار با او صحبت کردم آنهم از طریق دنیای مجازی ، دو یا سه سال قبل . همان سالی که معلمان کتک خوردند آنهم کجا جلوی نماد مردم سالاری ، مجلس . حدود یک ساعت راجع به مسائل صنفی معلمان باهم صحبت کردیم . شاید تقدیر نبوده که تا حالا ندیدمش .اکنون اما در بند است چندماهی . نمی دانم برایش بایدروز معلم را تبریک بگویم یانه یا که با قطره های جاری اشکم برایش بگویم آنچه در دل تل انبارشده است . تبریک می گویم روزی را که به نام او ،من ،ما نام نهاده اند تا پاس بدارم سر فرازی امثال اورا که با زندگی وراه خود عشق می آموزند و دوست داشتن ، حرف دل را می گذارم تا تقدیر چه پیش آورد.

اینک این شعر را، با اجازه سراینده اش که نمی دانم کدام انسان خوش ذوقی است، به اوتقدیم می کنم تا بداند یاد اوهمیشه سبزاست ودرباغ.

شعر زنـدگـي معلم

زندگي را شايد

غنچه تفسير كند وقت شكفتن به درخت .

زندگي را شايد

ماه تعبير كند در دل شبهاي سياه .

زندگي را شايد

 مرگ معنا بخشد در جهاني ديگر .

زندگي از نظر من اما :

رفتن و آمدن از مدرسه است ،

پيشه ام كاشتن معرفت است ؛

هديه آب به باغ دانش ،

بردن كودك معصوم به راه فردا .

كودكان چشم اميدي به نگاهم دارند

تا بياموزند علم ، رمز و راز دنيا

تا كه بنمايم صرف ، فعل راه فردا.

كودكان معني آب و هدف زندگي اند

كودكان راز گل و سادگي اند

زندگي را هر روز ،

مي كنم تفسير بر تخته سياه .

زندگي را هر روز،

مي كنم هديه به امواج نگاه

زندگي يافتن مجهولات است

زندگي تكيه شاگردان بر شانه ماست.

تا كه فرصت دارم

چون درختان در باد

صبر را پيشه خود خواهم ساخت

گرچه طوفان حوادث ببرد برگ مرا .

ريشه را سخت نمايم در خاك

تا كه در فصل بهار بار ديگر

بشوم سبز و بمانم در باغ.

Entry filed under: عمومی.

links for 2010-04-30 بازداشت و احضار رييس و چند عضو كانون صنفي فرهنگيان يزد

۱ دیدگاه Add your own

  • 1. dr  |  مه 17, 2010 در 9:32 ب.ظ.

    آقای فاطمی سلام

    نمیدونم منو به یاد داشته باشید یا نه گروسی هستم چند سال پیش دوران دبیرستان باهم بودیم

    حقیقتش من هرچند وقت یکبار به وبلاگ شما سر میزنم اما خیلی وقت بود نبودید و من خیلی نگرانتان بودم و حالا که می بینم هستید بسیار خوشحالم ،هرجا هستید براتون آرزوی سلامتی و موفقیت دارم

    یاحق

    پاسخ

پاسخی بگذارید

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


تقویم میلادی

مه 2010
د س چ پ ج ش ی
« آوریل   ژوئیه »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

بایگانی

RSS مطالب به روز شده وبلاگها

  • خطایی رخ داد! احتمالا خوراک از کار افتاده. بعدا دوباره تلاش کنید.

بیشترین کلیک شده‌ها

  • هیچکدام

صفحه‌ها

  • 31,219 بار

web tracker

برای مشترک شدن در این وب‌نوشت از راه رایانامه و دریافت آگاه‌سازی درباره‌ی نوشته‌های تازه، رایانشانی خود را وارد نمایید.

به 291 مشترک دیگر بپیوندید


